A 7. kiadás megjelenése előtt kaptak seregkönyvet, rájuk szokták mondani, hogy 6,5 kiadású a kódexük, tehát egyre elavultabbá válnak, és mivel vannak náluk régebbi seregek (WE, TK, OK, Breton), ezért egy éven belül nem számíthatnak frissítésre.
S még valami: Kedves Mindenki, próbálok tényleg az objektivitás talaján maradni, mert a Törpe sereg egy életérzés. S én csípem a törpéket, azon seregek között van, amelyeket szívesen gyűjtenék magamnak… de most a többiekhez hasonlítunk. Meglátjátok.
[starratingmulti id=9 tpl=12]
– – – Értékelés- – – –
Modellezés, Figurák – 2 / Tudom, sokan felhördültök. De nézzük végig: csupa kis apró emberke, apró modell, messziről a gyakorlatlan szem el nem tudja dönteni, hogy most pontosan az melyik egység is. (onnan tudom, hogy melyik lő, hogy egy sorban állnak). Aztán vannak még harci gépek. És kész. Ennyi. Egy halom fém modell, kevés konverziós lehetőséggel. Tudom, a törpe lehet egy életérzés, azt majd a Fluff-ban megvitatjuk. De ha tisztán nézzük a modelleket, és elvonatkoztatunk attól, hogy mondjuk szeretjük a törpéket… nos, nem túl sokszínűek. (még egyszer: a többi sereg tükrében van ez a 2 pont!)
Fluff – 3,5 / Elmondom miért érzem én egy erős 3-asnak. Merthogy adhatnék rá ötöst is, hiszen tényleg el van találva ez a sört iszunk, szétverünk mindenkit, vannak nagykalapácsaink, meg rúnát kovácsolunk. De valahogy ez nekem nagyon sablonos. Hiányzik egy apró plusz, ami nem került kidolgozásra. Ez a tipikus vagy imádod, vagy nem tudsz vele azonosulni. Aztán ott van egy csomó osztag, meg van ideologizálva, de a játékban ez baromira nem jön ki. Trollslayer?Áááá… A sztori általában jó, de a megvalósítás szerintem gyenge. Sokkal több kütyüt (a’lá Gyrocopter) hiányolok, mint pl. ami a Skaveneknek van, csak törpésítve. Mágia fázisban működő, nem varázslat, de mégis varázslatokhoz hasonló rúna effektek (mint az Üllő, csak az egy kicsit túlzás :)).
Közelharc – 4 / Odaérnek hozzád, és szétcsapod. Állod a sarat, van egy halom CR-ed, és ebből győzöl. A bibi ott van, ha nem mennek oda hozzád (pl egy Wood Elf sereg), akkor sose kerülsz közelharcba. Ezt majd a taktika résznél pontozom, a lényeg: erősek. De azért egy rohamozó WoC vagy Démon szétkapja még őket is.
Mágia – 1 / Azért van itt az 1-es, mert nincs 0. Ez olyan, mint a Vámpíroknál a lövési fázis. Semmi. Spellbreak, az van. 🙂 Tehát, ha egy picit is szeretnél mágia fázist, akkor ezt a sereget ne válaszd.
Lövés – 5 / A legerősebbek. Hiába drága, feltápolhatóak a hadigépek, nehéz leszedni őket (a többihez képest). Tűzsebzés, mágikus sebzés, újradobom a Misfire-t, újradobom a szóródást… Mint ex-Empire játékos, tudom, hogy ezek felbecsülhetetlen értékek.
Taktika, változatosság – 1 / Engedjétek meg nekem, hogy a többi sereg fényében őket kiálthassuk ki a top3 legantiváltozatos seregnek.
Tápos-e vagy? – 4 / Lelő mindent, veszélyes, ki lehet bekkelni, van amelyik sereget csípőből visz, van amely ellen egyre használhatatlanabb…
Tanulógörbe – 2,5 / A jó kezdő seregek egyike. Azért adtam 2 pontot, mert meg kell tanulnod saccolni, meg nem összeakadni a saját egységeidbe az M3-mal, jól helyezkedni… Megismered a játék lényegét, csak a mágia fog hiányozni. Szóval ezzel jó kezdeni.
– – –
Összesen: 23 pont. De nem győzőm hangsúlyozni, a Törpe a leginkább életérzéses seregek egyike. Ha szereted, nem fog érdekelni a többi.
Azért konverzókból elég sok lehetőség adott a rengeteg műanyag modell miatt.
Azt hiszem, a 8. kiadás kijövetelével viheted még lejjebb a tanulógörbére adott pontokat és feljebb a közelharciakat – most már fakezű dobásokkal is fognak annyit rohamozni, mint korábban, mákkal pedig annyit, mint anno a lovasság. Saccolni meg maximum az esélyedet kell, hogy mennyit fognak szóródni a lövedékek 🙂