A Games Workshop fogta magát, és még szorosabban összekötötte a 40K-s univerzumot a Fantasy-val. Ezt egyébként én nagyon fluffosnak tartom, hogy az Öregvilágban ugyanazok a fajta démonok irtanak, mint a téridő-kontinuum másik szegletében. Előjönnek a warpból és vááááá. Sajnos ez az ötlet nem tett jót a fantasy seregnek, legalább is a modellek tekintetében, így túlságosan meghatározta a fantasys sereget.
Ugyanakkor a harcosok (WoC), szörnyek (BoC) és a démonok (DoC) szétválasztása az elején sok ellenérzést váltott ki, ám a WoC-nak és a BoC-nak igen jót tett hangulatában. De ezt majd ott meglátjuk…
[starratingmulti id=8 tpl=12]
– – – Értékelés- – – –
Modellezés, Figurák – 3 / Jól tükrözi a káosz feelinget, ám a figurák elég régiek többségében, így átlagosnak (sem) nevezhetőek. Plusz, az egyszeri fantasy játékosnak főleg 40K-s beütésűek, hiszen közös babák vannak ? amely nem vált a fantasy sereg javára. Sőt, meg merem engedni, hogy a core unitok egyenesen csúnyák. A Lordok/Heroek között van egy-két ?szép? modell is. Előny: bármilyen elborult dolgokat kipróbálhatsz, mert tulajdonképpen semmilyen megkötésed nincs színekben, formákban. A legnagyobb konverziós sereg. Ezért kapott 3 pontot. Meg azért, mert kevés modell kell a seregedbe. És ha nem megy a festés, akkor se nagyon tűnik fel.
Fluff – 2 / Jönnek a démonok, jönnek a démonok! Csúnyák, van wardjuk, mindenféle káosz elváltozásaik. Nem tudom mit lehetett volna kihozni még a spawnok meg a mágiázó horrorok mellé, de a sereg nem kapta meg az a frissítést, mint mondjuk a Skavenek. Én nem látok benne semmi extrát. Kíváncsi vagyok, hogy ha nem lenne tápos a sereg, akkor mennyien játszanának vele…
Közelharc – 5 / Odamegy és szétcsap. Fődémonok, káoszkutyák, stb? nem kell részleteznem. Ha valamit nem akarsz a képedbe, akkor az egy Bloodthirster. Meg úgy általában nem akarod a démonokat közelharcban látni a csápok rosszabbik végén.
Mágia – 5 / Meg merem engedni a max pontszámot, mert ha rágyúrsz a mágiára, akkor azzal hatékonyan ölsz, sőt a mágia ugyanolyan halálos, mint az osztagaid. Nehéz eldönteni, melyik a legerősebb mágikus sereg, de a top 3-ban mindenképpen benne van. Sebző és halálos varázslatok, míg más lore-t a hajadra kenhetsz. Itt meg elviszel egy fél sárkányt az egyes varázslattal: D6+1 hit, D6+1 erővel.
Lövés – 2 / Flémerek és kész. Azért adok kettest, mert a flémekerek írtó táposra sikerültek. Ám ha valójában arra szeretnéd használni a Shooting Phase-t amire való, akkor ne velük játssz.
Taktika, változatosság – 2,5 / Változatosság? Hát, eldöntheted, hogy varázslós vagy közelharcos vagy varázslós-közelharcos sereggel mész. Nem túl változatos, 2,5 pontot azért kapott, mert mégiscsak van 4 ?fajta? démonistenség, akikkel elvileg kipróbálhatsz 4 stílusú játékot. Persze, ezt hacsak nem valami baráti játékban próbálgatod, nem fogod megtenni, mert vannak tápos egységeid, amiket hozni akarsz.
Tápos-e vagy? – 5 / Magyaráznom kell? Ők ?a? Démonok. Állandó 5+ ward, fear és ütnek és mágiáznak. Olyan egységeik vannak, amelyekre rábízhatod magad, nem nagyon múlik a dobásokon a dolog, nincs fear/panic teszt. És oda***. És bírja.
Tanulógörbe – 1 / Taktikázni minimálisan kell tudni, de egy tipikusan ?betolod a káoszkutyákat az ellenfél arcába? sereg, ahol meg kell tanulnod a repülő démont rejtegetni és jól használni, meg pár trükköt a rohamok elvezetéséről és annak elkerüléséről. Ha picit jobban játszol az átlagnál, akkor valószínűleg nyerni fogsz. Baráti játékban kevesen is játszanak vele. Azért kapott 1-est az összes sereg közül, mert egy csomó mindent nem kell tudnod a játékról ahhoz, hogy eredményeket érj el. Tipikus ?kezdő? sereg.
– – –
Összesen: 25,5 pont. Tápos sereg, lehet élvezni azt, hogy betolod az ellenfél arcába a tápos egységeidet, és dobálsz, és hull mindenki… A tanulógörbe és a fluff miatt tűnik ilyen kevésben.
Fluff: Ez az a pont amit szerintem rendszeresen félre szoktál érteni (vagy én szoktam). Ódákat zengtél a TK és Skaven seregek értékelésénél, de mind a két sereg esetében igaz az amit itt nem vettél figyelembe: lehet játszani hangulatosan (4 Káosz isten sereg) vagy “vérpistike” módjára (csak azt hozom ami tápos). Nagyon fluff-os seregeket lehet összerakni DoC-ban is.
Taktikai részre is ugyan ez igaz. Aki csak a tápost egységeket erőlteti hamar rá tud unni (de őt amúgy is csak a győzelem érdekli), de ha már hozol érdekesebb unit-okat is akkor el kell gondolkozni, hogy mit hova és hogyan…
Tápos-e: ugyan ez a kör, vannak rettenetesen erős egységek (mint minden seregben) és vannak amelyek még a pontjukat sem érik meg…
Tanulógörbe:pontosan az elmaradó lövés fázis és az olcsó feláldozható egységek hiánya miatt nem érzem ennyire egyértelműnek itt se a pontozásod. Aki ezen a seregen tanul meg WHFB-t játszani nem nagyon fogja átlátni a játék egészét (és szerintem nem is lesz jó játékos).
Köszi Vihar, pont ezért van a hozzászólás lehetősége, hogy árnyaljunk dolgokat. Nem is akarom azt gondolni hogy én tudom egyedül a tutit, nem is ez a lényege ennek a sorozatnak. Próbálok, annyira, amennyire lehet egy összképet adni, és a személyes affinitásaimon túllépni.
Valóban, igazad van teljesen egy szinten, köszönöm az írásodat!
Valószínűleg még nem találkoztam a fluffra gyúró DoC játékossal a TEREPASZTAL mellett, ezért alakult ki ez a kép bennem. Pont ezért írtam zárszóul: “Kíváncsi vagyok, hogy ha nem lenne tápos a sereg, akkor mennyien játszanának vele?”
Mint az Orkok esetében. Nem táposak, mégis a fluff miatt imádják az emberek.
Na, én ezt nem látom a Démon játékosoknál. Persze nyilván nem látok bele minden klub életébe.
Köszi még egyszer.
A tanulógörbe: Nagyon jó és helytálló a meglátásod! POnt ezért ér 1 pontot. Mert nem tanulsz meg játszani. Ellenben mondjuk egy WE vagy Empire sereg birtokában, ahol nagyon sok mindent el kell sajátítanod.
Bala
ps: próbálok majd fluffosabb lenni. 😀
És pont ezért fogjuk megnézni a végén, hogy ki mennyit szavazott, és abból fogok következtetéseket levonni. Ha megnézed az első posztok hozzászólásait, nem is akartam én véleményezni. (pont ezért) 😀 De a Nép követelte. 🙂
Értem én… :D. Csak pillanatnyilag az jött le, hogy a DoC egy teljesen Fluff mentes sereg. Holott nem az. Illetve úgy éreztem, hogy az általad felhozott érvek alapján szinte minden sereg 2 pont körül kaphatna. TK-ból is azt hozzák az emberek amivel nyerni tudnak. Skaven-ből meg WoC-ból meg szinte ugyan azt a sereget látod mindenkinél (minimális változtatásokkal), csak esetleg a festésük más… 😀
Persze én se szándékozom itt megmondani a tutit…
Joreszt nem ertek egyet a dolgokkal. Igazabol (foleg, mert nem azzal a tultapolt felallassal jatszok) nem erzem a hudetap dolgok feloluk. sorban:
figurak: igazabol uj horror/bloodletter nagyon jo lett, uj demonett elszurva szamomra, szerencsere van eleg. Legnagyobb baj veluk, hogy nincs mindenhez figura, es jopar aranyarban van csak.
fluff: igazabol az egyik legfluffosabb sereg szamomra, a konyvben a hatteret kimondottan jo olvasni. Ami asztalon necces, amikor a csaktap egysegek vannak keverve. Az un. mono-god seregek NAGYON hangulatosak tudnak lenni. Kerdesedre, hogy ki jatszik veluk nemtaposan: en 🙂
kozelharc: egyetertek, kozelharcban kiemelkedoek. Ugyanakkor pont a letszam es a T3 gyakorisaga miatt tomegseregek ellen (skaven) nagyon gyengek tudnak lenni. Hasonlokepp az immune to psychology seregek is eleg jol teljesitenek ellenuk (VC, TK).
magia: ha tzeenchre gyur az ember, akkor nagyon durva, tobbinel egyszeruen tul draga a magus (legolcsobb nurgle/slaanesh 150pt korul van level 1-ert).
loves: tenyleg nincs… flamer meg talan az egyetlen NAGYON ELSZURT egyseg a seregben. Egyszeruen annyit lonek, mint egy teljes 40k sereg.
Cserebe demonok lovest nagyon nem birjak. Empire gunline megeszi oket.
valtozatossag/taktika: igazabol 5 sereg egyben. Minden egyistenes sereg eleg maskepp mukodik annak ellenere, hogy valahol mindnek kozelharcba kellene kerulnie minel hamarabb. az 5-ik fo valtozat a tobbistenes sereg, ami eleg eros tud lenni (hirhedt DoC-tap is innen jon)
tapos-e: erdekes mod mindenki az 5+ ward-al jon, ami T3 mellett kb annyit er, mint a sima 5+ pancel tekintve, hogy nincs a ward melle panceljuk. Igy mindig dobhatsz mentot, de az mindig 5+-os lesz (sima empire swordsman jobb tud lenni).
dobasokon es mozgason eszmeletlen sok tud mulni. 1-2 hibas mozgas, felrenezett rohamtav a sereg veget jelenti. Stat line is megteveszto. S5 miatt bloodletter eszmenyi irtogepnek tunik a hatreddel kombinalva, DE valojaban pontjukert keveset utnek, igy a valosagban alulteljesitenek. Igazabol vicces mod a 4 egysegtipus:
– khorne nagyot ut, de keveset es nem birja a visszautest
– slaanesh gyorsan ut, sokat, de gyengen es nem birja a visszautest
– nurgle keveset es lassan ut, de legalabb nehez leirtani oket (cserebe ok sem okoznak kb semmit)
– tzeench nem tud harcolni, oket csak az extra magiakockak miatt erdemes meg hozni.
tanulogorbe: foleg sajat seregrol tudok nyilatkozni (mono-slaanesh idonkent khorne egysegekkel probalkozok). Hibas mozgas kombinalva az alacsony T-vel es 5+-os mentovel nagyon megbosszulja magat. Igy bar teny, hogy panik, lovesfazis es tarsai kimaradnak, de a tobbiben sokkal jobban oda kell figyelni. Kezdonek pont nem jo, mert ha mozgast rontod, vesztettel, magiat rontod (rossz sorrend vagy hasonlo) vesztettel, ha CC-ben valaki vissza tud utni vesztettel.
Köszi Max a hosszú értékelést!
tanulógörbe: hasonlítsd össze a többi sereggel. Plusz, mely seregeknek adnál 1-est a 17-ből? Melyikkel a legkönnyebb megtanulni játszani, úgymond? Melyikkel lehet kezdőként is sikereket elérni? Hát, szerintem pont a Démon az egyik ilyen. És még talán a Törpék.
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy én a többi sereghez viszonyítok, ezért ha valaki szereti az adott sereget (mint pl Te a démonokat), akkor az egyértelműen másképp foga látni. 🙂
Mindenkinek: nézzétek meg, hogy átlag 4 pont körül kap minden sereg Fluff-ban a szavazatokban… Csakúgy, mint modellekben. Ez nem túl árnyalt. 🙂
tanulogorbe 1-es: talan a torpeknek. De csak, ha mindenkepp ki kell osztani az egyest is.
4 pontos fluffok: haat lehet, hogy ezt az egyet igazabol nem rontottak el a WH-ban. Mondjuk tobb embert ismerek, aki a figurakert es a WH vilagaert kedvelik a jatekot es nem a tultapolt felallasokert. (ez joreszt azert is, mert kb 0 versenyre jarok)