El kell mondanom, hogy a Beastmen sereget – vagy ahogy eddig helytelenül hívtam, Beast of Chaos sereget – egyáltalán nem ismerem. Soha nem is játszottam ellenük, egy embert ismerek személyesen, aki rendelkezik ezzel a sereggel, és pár fórumozót láttam postolni… Sőt, több Chaos Dwarfs játékossal fogtam már kezet, de Beastmen játékossal szerintem csak eggyel. Na, neki sem az elsődleges serege. S versenyen se nagyon tűntek fel…
Átnyálaztam a seregkönyvet, ebből mondok véleményt, amit így ki lehet jelenteni. Aztán meglátjuk.
(Most érkezett: A cikk írása közben a Games Workshop Ltd. elutasította a Beastmen nők kérelmét, miszerint diszkriminatív a Beastmen elnevezés, követelik a Beastfolk nevet. A visszautasítás után a Beastfolk nép nőnemű tagjai leültek egyeztetni a nőnemű szauruszokkal és szkinkekkel, miszerint őket is sérti a Lizardmen elnevezés. A tárgyalások véres összecsapásba torkollottak, ezért minden marad a régiben.)
[starratingmulti id=15 tpl=12]
– – – Értékelés- – – –
Modellezés, Figurák – 3 / Szerintem ezek a játék majdnem “legcsúnyább” figurái – mármint amit ábrázolnak… Az tény, hogy a sereg hangulatát hozzák, a fluffnak megfelelő modellek. Ahogyan a figurák maguk el vannak készítve, szépek. Szekerek, minók, kentaurok… És hasonlóan a skaven sereghez, sajnos egyszínű, a szó szoros értelmében. Vegyes gondolataim vannak ebben a témában, ezért a 3 pont. Inkább lenne kettő, de mint mondtam, kézben még nem fogtam az új modelleket, és azért képről más…
Fluff – 2 / Én a “még egy bőr” kategóriát érzem, a “kell még egy sereg”. Annyira nem egyedi, káosz állatbőrbe bújtatva, akár lehetne Plants of Chaos sereg is a jövőben (aki nem ismeri a Plants vs Zombies tower-defense játékot, annak ajánlom). S maguk az egységek is egysíkúnak tűnnek nekem, ellentétben mondjuk egy Lizardmen vagy egy Elf sereggel, ahol azért több síkon mozognak az osztagok… Tény, hogy hangulatos a dolog. A többi sereg tükrében a pontszám.
Közelharc – 4,5 / Erős, erős. Szekerek Core-ból? Nyami! Azért megdobban az ember szíve rendesen megdobban erre… Plusz, nézem a Rare osztagokat, és hát ölőgépek. Nem tudom mit hogyan hoznak közelharcban, de most nagyon erősnek tűnnek. Tényleg állatok.
Mágia – 3 / A Lore of Wild erős, jó spellekkel, talán a Breath izé az, ami annyira azért nem használható. Egy hátránya van, nagyon magasak a célszámok, ezért 2000 pont alatt egy sámán kábé egy varázslatot mond el egy körben… Igaz, ha kijön, az jó, de nem érzem a mágiapowert erősnek, mert keveset lehet így varázsolni. Az biztos, hogy maguk a sámlik erősebben az átlagnál, T4 és T5, plusz ülhetnek szekérre, ami azért elég nagy védelmet ad. Jó támogató erő, de semmi extra. (igen, varázsolhatnak még Shadowból, Beastből meg Deathből is persze… )
Lövés – 2,5 / Kieg by Garvey: ungor raider rövid íj skirmishés tudnak ambushból jönni, centigor dobóbalta S5, Jabber repül 12? re S5öt mérgező lövés, Cygore katapultként lő csak mozog és lő és nincs minimum lötáv illetve missfirere 1W bekap, illetve kariak vehető kézi ballista.
Taktika, változatosság – 3 / Nos, ez egy közelharci sereg, de azért több van benne, mint egy Bretonban. A hárpiák, kutyák jó taktikára adnak lehetőséget, vannak nagy lények, olcsó káoszkutyák elvezetni… A közelharcon belül nagyjából mindennel rendelkeznek, ami kell. Lőni tudnak, a varázslás egy erős támogatásként van jelen.
Tápos-e vagy? – 4 / Hárpiák? Amik ráadásul scoutok is lehetnek? Ez valami hihetetlen táp, hiszen második-harmadik körben ölöd az ellenfél hadigépeit, íjászait. Nem baj, ha elhullanak, addig odaért a többi, és akkor vége. March blokkolni kiválóak. Nagy brutál és nem túl drága osztagok. Tápos közelharcban.
Tanulógörbe – 3,5 / Erős közelharcos sereg, azért meg kell vele tanulni játszani.
– – –
Összesen: 25,5 pont.
Lövés: ungor raider rövid íj skirmishés tudnak ambushból jönni, centigor dobóbalta S5, Jabber repül 12″ re S5öt mérgező lövés, Cygore katapultként lő csak mozog és lő és nincs miinmum lötáv illetve missfirere 1W bekap, illetve kariak vehető kézi ballista
Köszönöm Garvey!!!
Módosítom a szöveget!
Bala
a beastman sereget is már a 8. kiegre adták ki, nem?
utalok itt a mágiára (nem para a kis sámán)
by: btk
A modellezésnél én azt sajnálom, hogy mindenki kosfejű lett. A fluff szerint van mindenféle, sőt a régi kiadások figuráiban is fel lehet fedezni a különböző fajokat. Madár, kutya, kígyó-ember, és nem csak a mostani kínálat.
Illetve nincs modelljük a nagy szörnyekhez. Eddig.
Puszti nekem vannak 5. vagy még korábbi kiadású beastmenjeim is azok is mind kosfejüek kivéve az ungorok.
btk666 anyira nem para a kis sámán de amit a neten irnak az új mágiákról azok jelenleg jobbnak tünnek mint a wild. Ha nem lasz valami mod arra hogy a 0-ás varázslat után a beastmenek rohamozzanak akkor nem biztos hogy lesz értelme használni a wildet. Ugyanis a maradék 3 iskola 0-ás varázslata jobban használható(+1T és +1S egy osztagnak, -D3 egy vagy több statból az ellenfélnek és LD+ D6 amienyivel több a casteré mint a célponté annyi seb páncél nélkül)
csak magiahoz: azert magasak a celszamok, mert a beastmen konyv mar erosen a 8-ik kiadashoz tartozik es ott minden varazslat celszama ilyen a dobaskor hozzaadott szintek miatt. Igy bar most a 7-ikben (amirol szol a leiras) igaz, de 3 heten belul nem tul magas lesz a celszam, csak normalis.