Az MJJ fantasy sorozat következő ? második ? része személyes kedvencemről, a Lizardmen seregről fog szólni, akik most augusztusban kaptak új seregkönyvet és új modelleket. A cikk szokás szerint hosszú lesz. Szóval, ha töviről-hegyire szeretnéd megismerni ezt a fajt, akkor jó helyen jársz. Vagy, ha csak szeretnéd megtudni mit kaptak és vesztettek a gyíkok, akkor is.
(A következő rész ízlés szerint átugorható)
Először kezdjük egy általánosabb gondolattal, ugyanis felmerül ugye a kérdés, hogy most jobb lett-e a LM játékosoknak vagy rosszabb? Sírhatnak vagy örülhetnek? De menjünk messzebb, és mindenki tegye fel őszintén a kérdést magának, hogy mikor érzi úgy, hogy elégedett a kedvenc seregével? (A commentekben örömmel olvasnám a válaszokat)
Nyilván nem arról van szó, hogy overpovered, unbalanced cuccokat akarnak az emberek, hanem egy kiegyensúlyozott, jól játszható, és azért fluffos sereget. Ahol, amit felrakok, azzal így vagy úgy tudjak játszani, ne érezzem azt, hogy pontkidobás és haszontalan az egész, és tele van átgondolatlan, értelmetlen megkötésekkel, szabályokkal.
Azt gondolom, hogy az új Gyíkember seregkönyv ? főleg a második átolvasás után ? jó dolgokat tartalmaz, sajnálatos következetlenségek mellett. Vannak új cuccok, új ?synergy?-k, azaz egymást erősítő kombók, de egészen nagy balgaságok is, amelyek elrontják az ember szájának ízét. De egészében véve nem lett rosszabb, csak megkapta a várható nerfeket. Igaz, ahol erősödhetett volna, ott nem erősödött talán, de ezt egy év múlva jobban fogjuk látni.
Ennyi. Nem szeretném tovább ragozni ezt a kérdést, hogy most jobbak lettek-e vagy rosszabbak, mert talán egy csomó megvalósulatlan lehetőséget hagyott ki a GW a gyíkemberekkel kapcsolatban. Úgy is majd kiderül a játék során. 🙂
De kezdjük az elején
A gyíkember sereg lényege a Slann volt, akik ugye Öregvilág legősibb és leghatalmasabb varázslói. Ez mondjuk nagyjából még mindig így van, de töménytelen sok pontért. A Slann drágább lett alapból 25 ponttal, azaz 300-ért kapunk egy T4, 5W, 4++ lvl4 varázslót. És erre jönnek még rá a diszciplinák, amelyeket külön kell venni, nincs ingyen egyik sem. (Ha átlagon felüli varázslót szeretnénk, amivel uralhatjuk a mágiafázist, akkor olyat nem nagyon fogunk kapni, csak valamit, ami kaparássza régi önmagát, és töménytelen sok pontba kerül. El kell gondolkodni, hogy megéri-e?)
150 pontnyi képességet válogathatunk, és ezen kívül még 100 pontnyi mágikus tárgyat tudhat magáénak. Szerencsére továbbra is lehet BSB 25 pontért, és bármilyen zászlót hozhat.
Továbbra is hozzáfér mind a 8 Lore varázslataihoz, DE NEM LEHET LOREMASTER, ami iszonyat nagy érvágás, és már +1 varázslatot adó tárgy sincs. A diszciplinákból majd lehet kombózni, de erről később. Ez egy igen nagy nerf, mert pl 4 varázslatot tudni a Life-ból igen nagy hiány a seregnek. Viszont ? tádááá ? ismeri a High Magic-et is, tehát ezt is választhatja, és ezzel már szerencsére jobban jár, mint az elfek. Erről is majd később.
További képesség rejlik benne, hogy a Skink Priestek által (Arcane Vassal) ? ahogy eddig is volt hasonló ? képes nem csak a Magic Missile-okat, de a Direct Damage spelleket is elvarázsolni (ha 24?-en belül vannak). Táp, hogy Skink Priesttől kell mérni a távolságot és az ő LoS-át is kell használni. Kombó lehet a Death lore-ral karakter vadászatra.
Tud olyat is, hogy a mágia fázis elején két slann között (600+ pontról beszélünk!) varázslatokat lehet cserélni. Ez 3000 pontos csatáknál merülhet fel, jó fluff képesség, használhatósága a magas pontszámigény miatt kicsi, de elismerem, jó ötlet.
A Slann ugye egy díszes palaquin-on ül, ami sajnos továbbra sem repül (még mindig sírok az 1+/3++ -os repülő káoszvarázslóért), viszont ötletes képességet kapott: mindig újradobják a rontott dangerous terrain tesztet, és bár továbbra is infantry-nak számít a béka, nem lehet célpontja semminek, ami ?models on foot?-on határoz meg. Ez legjobb tudomásom szerint pl. a Stompokat nem befolyásolja, de akad egy-két varázslat és varázstárgy, amit negál. Mondjuk adhattak volna ilyet, hogy nincs stomp, de hát mindegy.
Nézzük a High Magic-et, ami pontosan ugyanolyan varázslatokat tartalmaz, mint amiket a Slannok hű tanítványaik, a nemes elfek is használnak. Ámde a lore attribute teljesen más: ha sikeresen elvarázsolt egy High Magic varázslatot, akkor dönthet úgy, hogy elfelejti azt a fázis végén. Majd ezek után BÁRMELYIK 8 lore közül a rendes módon generálhat magának helyette egy varázslatot. Választhatja a signature-t is az adott lore-ból, illet az új spell az adott lore attributját fogja használni. Ezzel kvázi képes ötvözni a HM Loremaster erejét azzal, hogy képes a többi, éppen szükséges signature spelleket is kiválassza. De ekkor egy értelmes, tápos slann build 425 pont. Ha megölik, akkor az 625 pont az ellenfélnek ? ez kinek éri meg. Kérdés, hogy a 425 pontos slann (lásd később) tud-e annyi veszélyt jelenteni az ellenfélnek, hogy visszahozza pontját? Tud-e a mágia olyan erős lenni, hogy ez megérje? (Válaszokat a hozzászólások között szívesen vesszük! 🙂 )
És akkor a Slann képességek, összesen vannak 10-en.
- Reservoir of Eldritch Energy (20): Egy kockát 2+ -on el lehet tenni a dispell fázisból a következő mágia fázisba ? alap képesség, egyetlen biztos módja annak, hogy plusz kockát termeljünk? Szerintem kötelező.
- Becalming Cogination (25): Ez van az ?eldobod a hatosokat? helyett, sírhatunk is: az első sikertelen dispellt az adott körben újra lehet dobni. Jó képesség, csak tovább drágítjuk a Slann-t vele.
- Soul of Stone (25): A félrevarázslásra dobott összeget eggyel módosíthatjuk le vagy fel. Életmentő lehet, én már csak tudom, amikor versenyeken röpköd a Slann a warp-ba.
- Harmonic Convergence (30): Plusz két kockát kapunk a channelhez. Igen, már adja is magát, hogy a Slann alapvető Buildje az lesz, hogy RoEE meg ez, mellé egy Chanelling Staff-fal. Így 3 kockával 5+ -on channelelve már átlag 1 kockát biztosan, de néha 2-3-at is kaphatunk. Így a Slann BSB zászló és minden más nélkül 300+25+20+30+15= 390 pont. Döntse el mindenki maga, hogy megéri ez. És akkor még nem vettünk neki más diszciplinát.
- Harrowing Scurity (30): Terror. Ha űberdrága Slannt akarsz a TG osztagodba, akkor add meg neki ezt, és lesz egy Ld tesztet dobató osztagod. Szerintem nem éri meg, jobb akkor már egy 10 pontos fear-t okozó kard. Igaz, bizonyos fajok ellen (Ogrék) jó lehet?
- Transendent Healing (30): Minden saját mágiafázis végén dobsz annyi kockával, ahány sebe hiányzik a Slannak ? minden hatosért visszagyógyulsz egy sebet. Sok pont? a tyranidáknak se adom meg ezt, ide sem fogom.
- Unfarthomable Presence (30): MR D3. Igen, jól látod. D3-mal kell kidobni az MR-t. Igen, minek is adnák olcsóbban vagy már 30 pontért egy sima MR3-at? Á, dehogy. Szintén egy elbénázott képesség.
- Wandering Deliberations (30): Ismerős lehet a High Elf Loremaster: a Slann nem generál spelleket, hanem minden signature spellt ismer a 8 lore-ból. A Slann buildünk most jár 420 pontnál, hogy azért varázsolni is tudjon. Vagy csak simán 355 (BSB) pont, de akkor semmi extra várázskocka.
- Focus of Mastery (35): High Magic Loremaster. Igen, ennyi. Egy rendes slann, ami pár extra kockát termel, és a HM-et tudja, bizony 425 pont. Bizony, az előző kiadásban 315-ből megvolt az extrakockkás 5 spellt tudó BSB. Érezzük a drágulást.
- Higher State of Consciousness (60): Etheral és Unstable a Slann, nem csatlakozhat osztagba. Ha egyszer elkapja valami repülő bizbasz a Slann-t, akkor annyi neki. Veszélyes képesség, én versenyre semmiképpen nem hoznám. Esetleg War Bannerrel, vagy előre ismert ellenfél ellen.
Summa summarum: A Slann nagyon sokat vesztett erejéből, amire pedig nagy szüksége volt a seregnek anno. Most már drágább legalább egy százassal, ha szeretnél plusz 1-2 extra kockából varázsolni a körödben.
Szerintem a High Elf mágus a Book of Hoeth-tel és a 4+ -warddal a legjobb varázslók egyike, ami a varázslatok erősségét jelenti. 320 pontért. Tapasztalatom szerint, ez is nagyon kevés ahhoz, hogy visszahozza a pontját.
Ennyit a Slann-ról, nézzük még tovább most már az általánosabb dolgokat, a Slannon túl.
Sereg specifikus szabályok
Cold Blooded ? a gyíkemberek továbbra is hidegvérűek, azaz 3 kockával dobják az Ld tesztet, és a kettő legkisebb számít. Egyedi képesség, jó, hogy a GW nem nyúlt hozzá. Továbbra is erősségnek számít, egy TG osztagot tényleg csak a nyers erő tud kinyitni.
Predatory Fighter (PF) ? Minden ilyennel rendelkező modell, ha támadásra dob egy hatost, akkor kap még egy extra támadást, amire szintén dobni kell tohit-et. Karakterek és az ütősebb dolgok bírnak vele, sajnos van egy aprós hátránya: mindenképpen üldözni kell az ellenfelet, kivéve ha 6?-en belül van egy Skink character. A Slann nem tudja visszafogni az ItP TG osztagát, de hát a GW-t nem a logikája és az átgondoltsága miatt szeretjük.
Aquatic: Apróság, de fontosság. Az aquatic modellek megkapják a River és a Marshland stridert. Át tudnak ezeken marcholni, megkapják a rank bonuszokat, és steadfastok is lesznek itt. Plusz, ha legalább az osztag fele ezeken a vizes tereptárgyon van, akkor további -1 tohitet kapnak lövés ellen.
A Blowpipe és a Lustrian Javelin nem változott, ugyanúgy mérgeznek, mint eddig.
Cold Ones: Ja bizony, ők is erősödtek, ide írom, mert két támadásuk lett, és maradt a +2 páncél. Majd a CO lovasságnál úgy is beszélünk róluk.
Skinkek: A skinkek átestek egy mutáción, ami sajnos nem vált előnyükre. Mindenkinek eggyel csökkent az Ld-je, de kaptak cserébe egy 6+ -os scally skint. Így a sima skinkeknek 5-ös lett (!), ami nagyon nem jó. Az adott osztagnál úgy is elemzünk majd, de a lényeg: a skink sereg sokat vesztett erejéből, a terelő és elvezető egységek nem állnak össze, nem marcholnak, és a többi. A gyík-ellenfelek örülhetnek, mert kevesebb köpőcső lesz ? talán. Mi, Lizardmen játékosok meg szívjuk a fogunkat, és a megritkítjuk a skink osztagok számát. (Cserébe 6+ páncél? Ne nevettessenek?)
Hősök és Lordok
Saurus Scar-Veteran
Eddig is erős volt a Scar Veteran, szerintem a játékrendszer egyik legerősebb hero choica lett. Igaz, a diszkes repülős káoszhős a felszerelhetősége miatt viszi a pálmát, de kinevezhetjük akkor a másodiknak ? ami azért jó, és olcsóbb. Annyi változás történt, hogy olcsóbb lett 5 ponttal (csak 80), és olcsóbbak lettek a fegyverválasztások, de egy picit drágább a páncél. Így is 110 pont a Cold One-on ülős, 1+ -os T5, összesen 6 támadást leadó modell (4db S5, 2db S4). És akkor még nem vettem neki semmit. Nagyon jól fel lehet őket szerelni, és jól használva nagyon erősek lesznek továbbra is. Alapból 5+ -os Scaly Skinje van ugye, mint eddig. Ők is Predatory Fighter-ek, tehát jó dobással nem 4, hanem 5 támadásuk is lehet, mázlisoknak persze több.
OldBlood
Az Oldblood sajnos nerfen esett át, de nem is igazán értem miért. Most tulajdonképpen annyi a különbség a hős és a lord között, hogy: +1WS, +1A, +1W, +1AS. Mindezt 60 ponttal drágábban. Igaz, persze neki lehet venni 100 pontért varázstárgyakat, de elgondolkodhat az ember egy olcsósított seregben, ahol a General és a BSB is Scar Veteránból készül. Nyilván az Oldblood karácsonyfaszerűen felpuccolva elég ütős választás, akár több is belőle ? érdemes most már ütős seregekben gondolkodni sok hős és lord vásárálással. Nem igazán értem a nerfet, mert a 4-es I nem hiszem, hogy olyan erős volt, és most 3-as lett neki is? De hát lassúak vagyunk. 🙂
Más Lord választás a Slannon és az Oldbloodon kívül nincs ? sokan várták a lvl4-es skink papot, ami fluffy lett volna? de nincs.
Skink chief
A skinkek alapvetően átestek egy Leadership csökkentésen ahogy írtam, így a skink chief-nek is csak 6-os Ld-je lett, ami azért 68%-ban dobható ? de 40 pontért! Így, alapvetően egyre nagyobb értelme van a Gyíkemberekkel herohammert játszani. Egy Ripperdactyluszon ülő hős lead 6db S4 támadást, stompot, 84 pontért 3+ -os páncélban, és repül. Kihagyhatatlan vadász, mindenfélére, hátránya a Frenzy. Esetleg terrával. Ismét egy osztag, amit érdemes hozni, de tudni kell vele játszani ? nyilván nem küldjük rá káoszharcosokra, páncélozott lényekre, de az ellenfél terelőosztagainak kinyírására ez ideális, és mi járunk jobban. És akkor még nem szereltük fel semmivel.
Skink Priest
Maradt a pontérték, de sajnos ő is 6-os Ld-vel bír. Előnye, hogy varázsolhat Beast-ből, amiben igen nagy lehetőséget látok. Igaz, nem túl fantáziadús, hogy hozol két papot scrollal és Cube of darknessel, és minden körben max kockákkal semmi mást nem varázsolsz, mint a beast signature spellt: +1 T és S egy osztagnak. Körönként egy kijön, és akkor az ellenfélnek szembe kell néznie egy T5/S5 szaurusz blokkal. És a mágiavédelem is megoldva. Esetleg lvl2-ben gondolkodsz és ráállsz a hősök buffjára, vagy a sárkánnyáváltozásra.
A neves hősök ? mivel általában nem hozhatók versenyre ? most nem kerülnek elemzésre, mert nem szoktam velük játszani, de van egy-két használhatónak tűnő cucc.
Core választás
Sajnos a GW ismét elbaltázta ? három, azaz három darab, ?hatalmas lehetőségeket? magában rejtő osztagból választhatunk. Mintha valami régi elit High Elf kódexet néznék. Kikerült ugyanis innen a Jungle Swarm, és semmi se került be. Ez azt jelenti, hogy 2000+ játéknál 500-600 pontnyi szauruszt vagy szkinket hozol. Igaz, ez régen is így volt, DE ne feledjük az 5-ös ld-t, és a Kroxigoros Skink (Skrox) unit használhatatlanná válását? így már mindjárt más a gyíkember fekvése.
Saurus Warriors
Talán az egyetlen dolog az új seregkönyvben, ami érezhetően erősödött, és nem lett elrontva, kihagyva valami. Ugyanis igazából nem nyúltak hozzá, maradt a 11 pont (jee), szokásos A2/T4/S4/4+ osztag, DE. De erősödtek! 🙂 Megkapták ugye a PF szabályt, ami miatt csak az első sor kaphat plusz egy támadást ? azaz egy 5-6 fős széles osztag jó eséllyel oszt le még két támadást. Apóság, inkább pszichológiai erőssége van. Bízunk egy FAQ-ban, hogy esetleg a második sor is megkaphassa, vagy legalább ne kelljen külön dobni mindig az első sornak.
Aztán, a nagy változás még, hogy INGYEN lehet spear-jük. Bevallom, én sokat vaciláltam a parry save erején, és bár a statisztika szerint jó, de mégsem jó. Amikor mondjuk egyesével halnak a szauruszok, mert valami emészthetőbe rohantak, akkor az a pár szaurusz mennyiség nem számít, ott úgy se dobsz pont hatost. Aztán, ha jön valami Thunderstompos, Breath weaponos förmedvény ? ez ellen úgy sem lesz parry, és akkor az az 1 db hatos nem fog számítani. Aztán oldalról sincs parry.
Szóval, most, hogy ingyen van a Spear, egyértelmű, hogy ezt kell választani. (És lehet értelme egy új Engine of the Gods-nak, hogy adja a 6+ wardot, a parry-t helyettesítendő. Én ezért nem biztos, hogy hoznám, de el lehet rajta gondolkodni). Hat széles osztag leoszt 26 támadást PF-fel.
További erősödés, hogy olcsóbb lett a Command Group.
Skink Cohort
Hogyan lehet el****ni egy korrekt kis osztagot? Tedd használhatatlanná a Kroxigor+Skink kombót azzal, hogy csak pont az egésznek a lényegét veszed el. Ugyanis, most már lehet ütni a Korixkat (ha a hozzájuk érő szkink mellett állsz), illetve lehet stompolni a szkinkeket. Ezek után semmire se jók, hiszen pont a stomolhatatlanság miatt voltak erősek, és hogy legalább a Kroxikat nem lehet ütni. Akkor miért hozzak Skroxi unitot? Szerintem nem fogunk ilyet nagyon látni asztalon…
…hacsak azért nem, mert nincs mivel mással értelmessel kitölteni a Core-t. Az meg milyen már?
Mire a Korxik visszaütnek, az erős dolgokkal kiütöd őket, hogy ne bánthassanak téged. Vagy sok CR-t hozol a T2/Ws2 szkinkeken.
Kaptak egy előnyt a sima skinkek, mégpedig +2 pontért tudnak mérgezni közelharcban. 5-ös Ld, 5 pontos ár mellett ugyan pajzzsal 5+-os a páncéljuk, 7 pontért mérgeznek nem csak a javelinnel… Akár el lehet gonodlkodni egy nagyobb, 20-30 fős blokkon. Ja, de a legnagyobb gagyiság: 10 pontért veszek ők is command group tagokat! A Saurus warrioroknak (11), a Cold One Ridere-eknek (30)? és a szkinkeknek(5) is! 🙂 Ez nevetséges.
Skink Skirmisher
Maradtak a régiben, kivéve az 5-ös Ld-t. És akkor most erről ejtsünk pár szót, miért is rosszabb ez, mint aminek látszik, és mielőtt valaki benyögné, hogy az nemtommilyen goblinoknak meg nyümedékeknek is 5-ös az ld-jük.
A szkinkek nagyon kellettek a seregbe, mert alapvetően nem voltak/vannak olyan dolgok, amelyek önmagukban megállták a helyüket. Mint például egy Steam Tank vagy egy Griff lovasság, Irongut, Nurgle Beast, stb osztagok. Amiket odaengedhettél, és tudtad, hogy jó eséllyel átmennek mindenen. Ilyen nincs és nem is volt a Gyíkember seregkönyvben, legalább is az a harmadik seregkönyv, amivel aktívan fogok játszani? és nincs ilyen. Ezért kellett valami, amivel a taktikádat tudtad támogatni, és sárkányokat, BT-ket, ágyúkat tudtál kivonni a forgalomból. Zseniálisan ki volt találva, hogy itt vannak ezek a T2 ropi, olcsó, mérgező lények. Idegesítőek az ellenfélnek, tudtak mérgezni, terelni, és kész.
Most ebből a legfontosabb lételemből, hogy tereljenek, elvezessenek és a hátérországot zargassák a mozgékonyságukkal, nos ebből kvázi mindent elvettek.
Mit kell tenned, ha látsz sok szkinket magad előtt? Elküldesz egy sima Magic Missilet vagy valamit a generális hatósugarán kívülre ? majd nézed, ahogy a skink sereg fele elfut. Ennyi. Ugyanis a 6-os Ld 70%-ban volt dobható, az 5-ös pedig 50%-ban. És itt arról beszélünk, hogy kulcsszereplőket tudsz kiiktatni egy rossz dobássorozat miatt. Ami a sereg lényege lenne. Elég nagy visszaesés.
Könnyen lehet, hogy ami elfut, az nem áll össze sohasem. Ezt is vedd bele. Meg azt is, hogy a march képesség erőteljesen csökken ? azaz pont, amikor mondjuk el tudnál menekíteni egy 130 pontos kaméleon osztagot LoS-ból, pont akkor mész 50% alá, és kész. Ez egy egészen nagy érvágás, főleg a rosszul dobóknak, mint én.
Most a fenti analízis nem csak a sima Skink Skrimisher osztagra vonatkozik, hanem mindenre, amin szkink ül: A Terrákra, és a Ripperekre ? utóbbira meg főleg ? és a keméleonokra, és a szalamandrákra. És a razordonokra is, de azok olyan szarok, hogy nem számít. Szóval ennyi. Érvágás.
De túl az Ld-n, nézzük mi változott: ingyen cserélhetik a Blowpipe-ot Javelin-re. (majd jön egy cikk erről a témáról). Van aki a javot szereti, ők örülhetnek, egyébként ugye nekik is van 6+ -os scally skinjük, ami kvázi csak az S3 nyílvesszőltől védi őket egy picit.
Special Választás
Na, itt már sok minden történt, kaptunk új egységeket, meg a régieket erősítették. Szóval az előző fejezet negatívumait most talán tudjuk valamivel feledtetni. Kezdjük a számomra legnagyobb örömforrással, a Cold One lovasokkal és a Kroxigorokkal.
Kroxigor
Régen, még ifjú FFZ-s korszakomban, amikor megszületett az örökbecsű mondásom, hogy ?A legnagyobb szigor a Kroxigor?, akkoriban a hatodik-hetedik kiadás hajnalán, bizony a seregem úgy kezdődött, hogy ?végy 2×4 kroxi egységet?. Ennek az ideje lehet, hogy vissza fog térni. Akkor egy ütésre ölték a hetes erejükkel a szekereket, és most is kaptak hetes erőt. Plusz még ugye tudnak Stompolni ? akkor nem tudtak ? tehát adja magát a választás, hogy az olcsósodás (50) és a PF miatt érdemes hozni 4 vagy 6 fősen őket. Azt mondom, bizonyos seregekben bizony érdemes, főleg ha jól tudod használni őket.
Bár csináltak olyan elemzést, hogy egymással szembe állították a Demilovasokat és a Kroxikat, és persze a Csirkék jöttek ki győztesen. Azok csak 8 ponttal drágábbak, és ha mondjuk nem rohamoznak, akkor is bevisz 4 Demi 6 woundot, és mire visszaüt mondjuk maradék 3 kroxi, ők bevisznek 3-at 4-et. Egyértelmű az elhalálozás. Ebből látszik, hogy a Demi-k kicsit alulárazottak, és ennyit számít a 3-as WS és az, hogy ASL vagy. De hát ez van, ezzel kell főzni. Szóval, ha hozod őket (én fogom :)), akkor nagyon óvatosan kell velük bánni, csakis supportnak, tartalékolni őket. És mondjuk még előnyük, hogy nem olyan veszélyes rájuk egy ágyú ? nem egy lövéssel intéz el 200+ pontot. Szóval, simán kerülhetnének 40-be is, ha 60 egy Nurgle cucc.
Cold One Riders
Anno a gyíkembereket ezen egységek miatt kezdem el gyűjteni. Gyíkok lovagolnak gyíkokon, és k***a jól néznek ki? Ide ezzel a sereggel. Aztán, jött a hetedik kiadású seregkönyv, és azóta nem játszottam kedvenc egységeimmel ? meg újra kéne festeni őket, mert amiket most vettem, szegények elég alap módon vannak festve.
De, már velük csak a cikk következő, második részében fogunk megismerkedni, ahogy a többi, izgalmas új egységekkel is.
A folytatás itt találhatod:
http://tarsasjatek.kissbalazskuno.hu/2013/08/miert-jo-jatszani-a-lizardmen-sereggel-2resz/
Nem tudom, mennyire dobálják a hatred-et, vagy az ASF-t Lizarmen-nél, de a Predatory Fighterrel nem tűnik rossznak.
A sereghez kapcsolódóan pedig akkor vagyok elégedett az új codexxel, ha jó háttértörténetet, gondolkodós játékmenetet, és nem nevetséges új egységeket adnak hozzá, valamint nem bűzlik a “nerfeljük halálra az aktuális jó dolgokat, hogy a többit majd jobban vegyék” hozzáállástól.
Petrow: Nem, a gyíkok alapvetően ASL / I1 környéki és főleg WS3 lények. Szóval nincs hatred, és főleg nincs ASF. Illetve Hatred egyedül a majd tárgyalandó Rippereknél lehetséges.
Másik: akkor a gyíkember kódexszel nem lehetsz elégedett ezen paraméterek alapján. Mint ahogyan én sem vagyok teljesen. Csak benyelem a békát. 🙂
Lelki szemeimmel már látom a Frenzy miatt állandóan seggel hátráló Ripperdactyluszon ülő hőst.
Mint annó volt nagy divat a Dark Elfeknél a seggel tolató Frenzys Manticore 🙂
Jó a cikk, többször el is olvastam. Nem kicsit kuncogtam, hogy amikor felment az agyvized írás közben, ott mindig 10-szer annyi helyesírási hiba volt 🙂
Lelki szemeimmel látom, ahogy agresszívan csapkodod a billentyűzetet a Lizardmen seregkönyvvel 😀
Bocs a helyesírási hibák miatt, ha lesz időm, javítom. 🙂 A billenytűzetcsapkodás él.
Nemsokára játszok a sereggel, majd mesélek.