(Hamarosan jön a Storm of Magic ismertető!)
Az EDEN játéknak van egy basic változata amit eddig játszottunk, és az ún. advanced verzióban pedig több elemmel bolondítják meg a játékot. Hogy erre szükség van-e, nem tudom, majd ha meguntam majd az alap verziót, nyilván érdekesebbé válhat ezzel a játék.
Az egyik ilyen az időjárás, aminek részletezésébe most nem megyek bele, de kvázi egy véletlen faktor a játékban, ami az adott körre érvényes. Extra sebeket kaphat az ember, csökkenhet a látótávolság, és hasonlók. A stratégia részét csökkenti – nem tűnik olyannak, amire szükségünk lenne.
A másik viszont már annál is izgalmasabb, ahol is kidobjuk a játék elején az “infection level”-t, azaz a játék fertőzöttség/szennyezettség mértékét, és ez alapján kóbor “szörnyek” bukkannak elő a bokrok mögül, rátámadva az arra bóklászó robotokra és más élőlényekre. Minél szennyezettebb a pálya, annál több.
Ezeket nem-játékos-harcosoknak nevezi a szabály, és mindig az adott játékos irányítja a köre végén. Érdekes és plusz stratégiai elem lehet, de nem is ez a lényeg, hanem maguk a “szörnyek”, amelyek igen ötletesek és érdekes képességekkel bírnak. Persze pénzbe kerül őket megvenni ha eredetiben vagy rájuk kíváncsi, szerencsére az ingyen letölthető kártyák alapján proxyzott modellekkel is ki lehet próbálni őket.
Most júliusban – sajnos – 5 ilyen új szörnyet adott ki az EDEN. Jobban örültem volna újabb robotnak, de hát ők tudják. Annyira nem is szépek a modellek, bár van keselyű meg az az izé az hangulatos. A festés maga szakmailag jó, de esztétikailag kicsit uncsi már ez a rothadt bőr meg a szokásos. Ha pontoznom kéne, akkor 5-ből egy kettest, netán egy kétésfelet osztanék ki, nem csak a stratégiai-játék-élvezet-faktor hiánya miatt, hanem az esztétikai miatt is.
Mindegy, ez van. A játék maga ettől még megy tovább a maga medrében. 🙂 A képek alatt egy kis ismertetőt találsz is az új babákról.
Minden sebző támadása mérgez és lassít – azaz dobálja a Poison és a Slowdown tokeneket, és persze ő maga immúnis a méregre. Ami a legdurvább, hogy ha megsebzik, akkor az összes base kontaktban lévő baba kap egy méreg jelzőt. Gyilkos. 🙂
A játék közben, ha Keselyű barátunk közelében meghal valaki, akkor gyógyul a drága. Nem lehet megtámadni, megrohanni addig, amíg ő úgy nem dönt. Illetve amíg mission objektíva mellet van, akkor sem lehet megtámadni. Érdekes lehetőségek az irányító játékos számára. 🙂
Brutálisak. A bloody és a sima degenerate csak 5+ -os sebezhető, mindegyik gyógyul. Tápolják egymás a többi degenerálttal, beragelnek, meg minden. Ráadásul a standard 5 centis Prowling mozgás helyett ők 10-et mennek, és mindig rohamoznak, ha tudnak. Plusz egyéb nyalánkságok: az éhező csóka kannibál, megeszi az ellenfelét és gyógyul. 🙂
Nagyon sajnálom, hogy a degenerate-ek NPC-k. Ha játszható frakció lennének, még talán bele is kezdtem volna egy ilyen mutáns “seregbe”.