Na, itt vagyok, itt vagyok. Közben kipróbáltam a 8. kiadást, érdekesek a tapasztalatok, még játszom párat, aztán pötyögök róla egyet. Addig is a Mágia részhez azért néhány gondolat.
Slann-t hoztam, mert talán a 8. kiadásban ezzel lehet értelmesen varázsolni. Ugye, a Slann minden egyes varázslathoz kap egy ajándék kockát, tehát egy sima 5+ vagy 8+ varázslatot egy poolból elnyom, ajándék kockával az 2 kocka, máris várható értékben ez 11 lesz, tehát a 8-ig bátran el lehet menni. És akkor ha a poolodban átlag 7 kocka lesz, akkor ebből aztán lehet varázsolni.
Igen ám, de itt van a miscast dolog. Szerencsére a Gyíkoknak van egy 45 pöttyös arcane item-ük, amivel ignorálod a miscastot(!) és ha van LoS-ban varázsló, akkor ő szenvedi el az effektet. Ha megveszed hozzá 50 pontért azt, hogy újradobhatod a Miscast effektet, akkor ezzel jó eséllyel igen nagy csapást lehet mérni az ellenfél varázslójára.
Nos, előző csatámban 2 darab miscastot dobtam 4 kör alatt, az elsőt megkapta az ellenfél, a második meg becuppantotta a Slannt, és buktam 600 pontot. Hát, nem hozta vissza a Slann az árát, gondolhatjátok. Tűzből varázsoltam, toltam ki a spelleket rendesen, de azért úgy igazán nincs nagyon értelme a pár D6 S4 hiteknek, azt érzem. Jobban megéri tápolni az egységeket, tehát erre alkalmas Lore-okat kell választani. Vagy rágyúrni sablonos meg tömeggyilkos varázslatokra.
Mágia szele: 4-5 kör alatt dobtam egyszer egy dupla egyet meg 3-at, szóval elég szegényes volt két kör. Elgondolkodik az ember, hogy érdemes-e ezért tényleg hoznia egy 400 pontos állatot, aki igaz jól tud varázsolni, de ha nincs miből… Ennek ellenére azt látom, hogy a dispell baromi kevés. Amikor nekiállsz egy lvl2-vel dispellezni a lvl4 varit, máris 1 kocka hátrányból indulsz valószínűleg (a 2 különbséget valahogy ellensúlyozni kell), és azért neked mindig kevesebb lesz a dispelled.
Igaz, vámpírok ellen nyomtam, akik mindig +2 kockát kaptak, ami nagyon sokat számít – és ellenfelem is ugyanezt érezte, amikor a Slann ellen 1 vagy 2 varázslatra dobhatott, 2-3 pedig kijött csont nélkül.
Tehát, akárhogy csűröm-csavarom, a Slannel megéri varázsolni, nem vagyok csalódott. Erős a mágia, nagyot lehet vele zúzni. Persze, ez seregfüggő.
– ? –
Metal
Számomra nagy csalódás volt ez a Lore, mert a 7-ben erősnek és jól használhatónak tartottam, de valahogy itt kiherélődött. Lássuk is, hogy miért.
Lore Attribute: Úgy sebez ez a lore, amekkora a páncélja az ellenfélnek. Péncélozatlanokra nem hat, az 1+ -os lovagokat ugye 2+ -on sebzi, és így tovább. És ugye nincs ellene páncélmentő. Ez ugye régen a lovagok ellen nagyon jó volt, meg a páncélozott törpék ellen is, de mivel manapság egyre kevesebb a lovag, ezért általánosan 4+ és 5+ páncélokat dob az ember.
Signature Spell: Searing Doom. 10+, 24?, MM. D6 hit. 20+ (!) -on 2D6. Lehet, hogy én nem érzem a különbséget, de a Fireball 10+ on 36″-re tol 2d6 4-es erejűt. Igaz, ezzel le tudsz venni pár lovagot, az tény!
- Plague of Rust. 7+, 24? Hex. Eggyel csökken az ellenfél páncélmentője a csata végéig. Elsőre nem tűnik jónak, de ha belegondolsz, hogy a nagy blokkokban statisztikailag megnöveled a lehullás esélyét, akkor már van benne ráció. Pl az én drága Saurus Warriorjaimmal szemben álló ellenfélre miért ne nyomnám? Már ha volt egy 4-5+ -os páncéljuk, megérte.
- Enchanted Blades of Aiban. 9+ 24″, augment. +1 tohit, mágikus és armour piercing lesz a támadás. Hm, ennek van értelme.
- Glittering Robe. 9+ Augment, 12″. 5+ scally scin-t kap a unit. Hm, ez jó, (csak nem a gyíkoknak), hiszen ez kvázi +2 péncél mentőt jelent. Egy sima 4+ -os osztagnak is varázsolsz 2+ -os páncélt. Tuti. 16+ -ra minden 12″-en belüli osztag! (vajon a szauruszoknak ekkor lesz 3+ -os scally scin-jük?)
- Gehennas Golden Hound. 9+ 12″, direct damage. Single model kap d6 hitet. Karakterkiszedő. Csakhogy a kari kap Look Out Sir-t, minden hit-re. 12+ -on 24″. Kár a LOS-ért.
- Transmutation of Lead. 12+, hex, 24″. -1 WS/BS/As egy körik. Wtf? Ez meg minek? Ez kvázi talán -1 tohitet jelent az ellennek, vagy +1 tohitet nekem. Egy körig. Akkor már inkább a 2-es. Az is armour piercing. Ez elb***ták.
- Final Transmutation. 15+, 18″. Egy osztagban 5+ -ra minden modell átalakul arannyá. 🙂 Nincs mentő, semmilyen(!). Akinek több, mint 1 woundja van, az 6+ -ra alakul át. Plusz minden ellenséges unit 12″-en belül stupidyt dob, mert megőrül az aranytól. 🙂 Tömegpusztító spell, az egység harmadát kinyírja.
Summa summarum: Egész jól indul, páncélos seregek ellen kiváló tud lenni (Breton, káosz, törpe, esetleg birodalom). Az első 3 varázslat igen jól használható, a 6. pedig osztaggyilkos. Egészen pöpec, Számomra 3,5 pont az 5-ből.
– – –
Shadow
Lore Attribute: Ha elmondasz egy sikeres varázslatot, akkor egy 18″-en belüli azonos troop type karakterrel helyet cserélsz. Dark Elfeknek jó lehet, berongyolsz a varázslóhoz, egyszer csak meg egy assassinnal találod szemben magad.
Signature spell: Mystifying Miasma: 5+, 48″, hex. -D3 WS/BS/I/M közül az egyik. 10+ -on mindegyik. Jó messzire hat, és hát a WS vagy I csökkentésnek van értelme. A Metálból ez 12+ volt, ahol 1-el csökkentetted a WS-t… Fura ez azért.
- Steed of Shadows. A vari vagy 12″-eb belüli karakter repül egyet. Rohamozni nem lehet vele, ha jól értem, de elrepülni ideális.
- Enfeebling Foe: 10+ RiP, 18″, D3-mal csökkenti az S-t. Vegyük észre, hogy RiP, ami táp. Ha egyszer kint van, akkor az király.
- Withering. 13+, RiP, 18, D3-mal csökkenti a T-t. Jee.
- Penumbral Pendurum. 13+, 6D6″, I test, elrontás után D3 seb.
- Pit of Shades. 14+, 24″-en belül kis template, szóródik, I test, és ha bukó, akkor bármilyen mentő nélkül megy a levesbe a modell. Táp. Főleg a gyíkok ellen, hüpp.
- Okkam’s Mindrazor. 18+, augment, a unit az Ld-t használja a S-nek, azaz 8-as Ld-s osztag 8-as erővel üt. Hát, ez úgy okés, de nem értem miért ilyen sok, és úgy egyébként is.
Summa summarum: Egészen használható Lore, sebzés nincs benne, de tápolod az osztagokat/közelharcot, meg I tesztek után ölsz. Számomra 4 pont az 5-ből.
Az Okkam mindrazor nem RiP spell ? Egyébként majd ha sima lándzsások hordaként 7-8-as erővel csépelik a jól páncélozott szauruszokat / CO lovagokat / sztegadont / hőst látni fogod mitől jó a spell. 🙂 Bár nem tudom, lehet hogy jogos hogy azért nincs azonos erőben 1-2 tömegpusztító überspellel, cserében használható közelharcban.
A fajspecifikus Lore-okon i végigmész majd?
Igen, lesz 🙂