8th Edition – Mágiaiskolák – Harmadik rész

A két cikk írása közben sokat olvasgattam a mágiaiskolákat, és egyre jobban érzem, hogy bizony azoknak a Lore-oknak van előnye, amely esetében talán a közelharc erősítő – ellenfélgyengítő spellek vannak túlsúlyban, hiszen ez a kiadás a nagy blokkok hamari közelharcáról szól. Tehát nincs 2-3 köröd varázsolni, míg odaér az ellenfél, mert marchblokkolsz, általában második körben már közelharc van. S a RiP spellek értéke erősödik, ne felejtsük el, mert ha kint van, akkor mivel bizony itt nem tobzódunk a kockákban, a további dispell már komoly előnyhöz juttat.

Mivel elvileg ABC sorrendben indutunk neki, de jól kihagytam a Heaven-t most folytassuk ezzel a sort.

– ? –

Heavens

Ez ugye a 6. kiadásban nagy kedvenc volt pl Empire részről (számomra különösen), aztán a 7.-ben alábbhagyott az érdeklődés iránta, ám mivel a Gyík seregben a szkinkek csak ebből varázsolhatnak az új seregkönyv szerint, ezért a Lizardmen játékosnak érdemes benne elmerülni. Kérdés, megéri-e.

Lore Attribute: Repülő lények ellen +D6 S4 hit. Nézzük csak, ez így elsőre jól hangzik? Ha az ember tudja, hogy mondjuk hárpiák és denevérek jönnek ellene, lehet értelme erre gyúrni, de egyébként olyan “hááát, jó hogy van, de mégsem” kategória.

Signature Spell: Iceshard Blizzard. 7+, 24?, Hex, -1 tohit. Harcigépek 4+ -ra lőnek csak. Hát-hát. Ezzel nem lehet csatát nyerni, olyan jó ha nincs jobb varázslat. Esetleg birodalom-törpe ellen, hogy egy ágyú 4+ -ra ne lőjön? És ezért hoztál varázslót? Szerintem nem.

  1. Harmonic Convergence. 6+, 24?, az 1-eseket közelharcban újradobja egy osztag (tohit, towound, armor). Hát-hát. Ezzel sem nyersz csatát, nem ilyenekért áldoz az ember pár száz pontot a mágiára. Támogatásnak jó, de nem az igazi buff. (Bár az én kockajárásommal ez a spell egy áldás)
  2. Wind Blast. 7+ 24?, MM, D3+1? ?et hátrébb lök a spell. Ez minek? Lutri az egész rohamfázis, az ellenfél dob egy 3-as helyett egy 6-ost, és ez a spell kakit sem ér. Előző kiadásban jó lett volna, mert ott volt értelme a 2 hüvelyknek, de most már nem nagyon van. 14+ -ra D6+2? ?et tolsz? Ilyet akarsz varázsolni? És ugye ha nem röpködős varázslód van, akkor feltehetőleg az osztagokat nagyjából szemben tolod vissza. Többet érsz a az olcsó elvezetős osztagokkal vagy a fastcav-val.
  3. Curse of the Mindnigth Win. 10+, Hex, 24?, hatosokat újradobja az ellenfél unit a köv mágia fázisig. Hát, hát, talán. Mennyit számít ez, mondjuk összevetve az 5+ regennel vagy a +2T -vel? Oké, VC ellen kinyírod a Killing Blow-t. Ha kidobtad a 3-as varázslatot ÉS sikerült elcastolni.
  4. Urannon’s Thunderbolt. 10+, MM, 24?, D6 S6 hit. A szokásos ménykű csapjon beléd. Nagyobb erővel, mint megszokhattuk, igaz van páncélmentő.
  5. Cassandra meteorja. 12+,  2D6? ?re sebez, 2D6 + marker hitet, 4 + marker erővel, azaz minimum 5, mert az elején le kell raknod egyet. Minden mágiafázisban robbanhat. Na, ez már döfi, nem lehet dispellezni ha egyszer kijött, és elég olcsó levarázsolni.
  6. Chain Ligting. 15+, 24?, D6 S6 hit, 3+ -ra tovább megy a villám 6?-en belüli ellenséges osztagra. Ez is viszonylag olcsó, sokat sebezhet, de lutri.

Summa summarum: Van 3 sebzős varázslat, és 3 közelharcban támogató, meg egy majdnem fölösleges. Egész jónak tűnik így elsőre, de a közelharctámogatás nem egy nagy szám. Számomra 3 pont az 5-ből.

– – –

Light

Lore Attribute: +D6 sebzés démonokon, élőholtakon a sebzős varázslatok tekintetében. 3 sereg ellen van értelme. Meglátjuk.

Signature spell: Shem’s Burning Gaze. 5+, MM, 24?, D6 S4, vagy 15+ D6 S6. A szokásos MM.

  1. Pha’s protection. 6+, 24?, -1 tohit közel vagy távol, vagy BS nélküliek 4+ -ra lőnek. Ismerős spell, kitalálhattak volna valami eredetibbet is… Ez is valami.
  2. The Speed of LIfgth. 8+, 24?, 10I és 10WS a unitnak. 16+ -on minden 12?-en belüli egységnek. Na, ez már döfi! Ebben van fantázia, hiszen feltehetőleg mindig te ütsz elsőnek, és te 3+ -ra találsz, az átlag ellenfél meg 5+ -ra! Nagyon nagyban befolyásolja a CR alakulását, és a 16+ ráadásul nem is olyan sok.
  3. Light of Battle. 9+, 12?, Menekülő osztag összeáll, és átmegy minden Ld teszten. Komolyan, ezt még az előző kiadásban is sikerült elszúrniuk. Mi annak az esélye, hogy pont 12″-en belül lesz mindig menekülő osztagod? Hát nem sok. Ha szerencséd van jól jön, de erre nem építhetsz.
  4. Net of Amyntok. 10+, 24″, Strength testet kell dobni az ellenfél osztagnak, vagy nem tud semmit sem csinálni (mozogni, lőni, varázsolni, de közelharcolni igen). Ha elrontja a tesztet, akkor kap D6 S4 hitet. Na, ennek nem sok értelme van, hiszen az átlag osztag 4+ -ra megvan, egy kicsit erősebb osztag meg 5+ -ra ront csak. Nagy nehezel kikasztolsz egy varázslatot, és 50% -ban semmi értelme? Ez egy kaki.
  5. Banishment. 10+, 24″, 2d6 hit, S4 plusz annyi, amennyi Light wizard van a közelben (12″), nem számítva ezt a varázslót aki castol. A sikeres ward save-eket újra kell dobni. Ennek gyakorlati értelme kb. csak az Empire-nél és a HE-nél van, de ott mindenki vajon ebből fog varázsolni? Hát, ha tudod, hogy démon ellen mész, talán.
  6. Birona’s Time Warp. 12″, saját unit, a mozgás dupla lesz, +1 Attack (gondolom csak az első sornak persze), és ASF-et kap. Hát, ennyi. Igen. Ez kérem szépen a legerősebb Light varázslat. Kábé tudsz vele hozni pár plusz CR-t és kész. A Speed of Light szerintem SOKKAL többet ér pl. Bár a kettő együtt mókás lehet, de annak mennyi az esélye? Shit.

Summa summarum: megint egy csalódás, jó Lore lenne, van 2 kaki varázslat, 1 tuti (fénysebesség), 2 sebző… felemás. Na, és gondolj bele, ebből akarsz kockáztatni, hogy mondjuk hozol lvl2 varázslókat, hogy kidobod az 5. spellt? És ha dobsz egy 4-est meg egy 6-ost? Még ha 4 varázslatot is választasz, akkor sem biztos, hogy van értelme. Tehát, ez így összességében megint egy aránytalanul béna Lore a többihez képest. Számomra 2 pont az 5-ből.

[Total: 0    Average: 0/5]
Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

3 hozzászólás a(z) 8th Edition – Mágiaiskolák – Harmadik rész bejegyzéshez

  1. Cain mondta:

    Így elolvasva annyira nem bánom hogy DE nem rendelkezik ezekkel az iskolákkal. 🙂

    Szerintem a Heavens nem vészesen gáz, de a Light 3, 4 eléggé gyenge, és a 6 ultimate spellnek… hát. Bár végülis a dupla mozgás +1 attack elég durva távoli rohamokat tesz lehetővé. Csak hát a következő körben, mert előbb van mozgás mint varázslás…

  2. Bala mondta:

    Hamarosan jön a következő! 🙂

  3. Petrow mondta:

    Várjuk, várjuk! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..